Puldiautod ja nende akude talvine hoiustamine

Puldiautod ja nende akude talvine hoiustamine

Talv on saabumas, droonitamise ja puldiautodega sõitmise ilm hakkab läbi saama ning nüüd tuleks hakata mõtlema akude hoiustamisele, et ka kevadel lõbu jätkuks ja ka akud oleks veel heas seisus.

DJI akude hoiustamine on lihtne, DJI akud laevad end ise 55% peale, ehk õigele hoiustamispingele, kuid kindlasti tuleks ka DJI akusid kord kuus näiteks 30 minutit laadida, et vältida aku balansist välja vajumist. Täpsemalt saab selle kohta lugeda SIIT

Puldiautode liitium akusid tuleks hoiustada 3.7-3.8v elemendi kohta (tavaliselt 2S akud siis 7.4-7.6v). Paljudel laadijatel on selle tarbeks ka ‘’STO’’ ehk storage režiim mis laeb akud täpselt sellele tasemele, kui aga laadija seda ei võimalda, siis on võimalus aku täis laadida ja umbes pool auto sõiduajast ära sõita ning jätta sellises seisus seisma. Kindlasti kõige halvem akule on see, kui jätta aku seisma kas siis täiesti laetud või täiesti tühjas seisus ja kevadel kui uuesti kasutama tahate hakata, võib see olla juba paisunud ja tuleb utiliseerida. 

NiMh akusid tuleks hoiustada vähemalt 80% laetud seisus ning iga 3-4 kuu tagant vähemalt tund aega laadida, et vältida aku elementide varajast surma. 

Kõik akud tuleks enne kasutamist kindlasti täis laadida kui nad on olnud hoiustamisrežiimis, et vältida aku elementide balansist välja vajumist ning tagada aku pikk eluiga. 

Milline puldiauto valida?

Kindlasti tuleks selgeks teha milline skaala teile sobib, kas otsite väiksemat 1:18 autot või näiteks suuremat 1:8 või isegi 1:6-le autot. 

Teine asi millega tuleb arvestada on teie plaanitud kasutus – suurema vedrustusega ja kõrgema kerega autod on paremad off-road kasutuseks ja madalamad on paremad asfaldil suure kiirusega sõitmiseks. 

Kolmas asi millega arvestada on mis mootori ja akusüsteem autol on – Liitium akuga ja harjadeta mootoriga autod on hinnalt kallimad, kuid ka kiiremad, parema kiirendusega ja aku kestab kauem 1 laadimise kohta võrreldes NiMh akudega. 

Puldiautode hinnaklassid on ka väga erinevad – mida kallimaks minna, seda paremaks läheb kvaliteet ja ka komponentide vastupidavus. Kallimatel autodel ei pruugi ka kaasas olla näiteks pulti, vastuvõtjat, akut ja laadijat, kuna eeldatakse juba, et soovite ise komplekteerida auto täpselt sellise laadija ja ka aku komplektiga nagu teile endale meeldib. 

Kaks suurimat autode tootjat mida meie müüme on Arrma (Horizon Hobby) ning Kyosho, mõlemad tootjad toodavad vägagi kvaliteetseid autosid ning ka varuosade saadavuse tõttu oleme otsustanud neid kahte tootjat oma valikus hoida, kuna me saame tagada, et kui klient soetab omale puldiauto, siis on ka sellele tulevikus võimalik saada vajadusel varuosi ning hinnaline mänguasi ei ole väiksema katkise komponendiga prügikasti kaup, Mõlemad tootjad müüvad kõiki autosid täielikult ka varuosadena, mis tähendab seda, et ükskõik mis juhtub autoga, alati leiab lahenduse.